Επόμενο Περιεχόμενα
Τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ)
Πληροφορικής, καλύπτουν μέσω των μαθημάτων τους και
τομείς όπως :
-
Λειτουργικά Συστήματα (Unix, DOS, Σηματοφορείς,
processes, έννοιες περί multi-user, multitasking κλπ)
-
Δίκτυα Υπολογιστών
-
Internet (ftp, mail, telnet, proxy, firewall, HTML κλπ)
-
Γλώσσες (Cobol, Pascal, Basic)
-
Εργαστηριακή πρακτική σε όλα τα παραπάνω
-
Ανάγκη για σύνδεση με το Internet για εξάσκηση και
εξοικείωση των μαθητών.
Οπως είναι φυσικό, δεδομένου πως τα κονδύλια για τέτοιου
τύπου εξοπλισμό είναι ελάχιστα έως και ανύπαρκτα, τα
σχολεία υπολειτουργούν και ακόμα και αυτό θεωρείται
επιτυχία των διδασκόντων και του συλλόγου γονέων και
κηδεμόνων. Μερικά μαθήματα γίνονται μόνο θεωρητικά ή και
καθόλου.
Για να μπορέσει το σχολείο να αντεπεξέλθει στις
απαιτήσεις των μαθημάτων θα πρέπει να επιλέξει γενικά
μεταξύ δύο στρατηγικών:
Κλέβουμε μερικά Windows licenses, NT licenses, ζητάμε από
τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Δήμο κλπ 300.000 το
κεφάλι για αναβάθμιση των PCs ώστε να τρέχουν Win95 και
NT και Visual C++ και Word, Excel, Ppoint και proxy και
firewall και Exchange Server και FrontPage και ξεχνάμε
έννοιες όπως το telnet, processes. Πετάμε επίσης παλιά
PCs 8086,286, με μια δισκέτα ή δύο που αποτελεί σημαντικό
μέρος του εξοπλισμού ενός σχολείου, μια που δεν μπορούμε
πια να τον εκμεταλλευτούμε. Ζητιανεύουμε από εταιρείες να
μας *κάνουν μια τιμή*, να μας δώσουν τίποτα παλιά τους
μηχανήματα, κουτσουρεύουμε και τα μαθήματα, λέμε σε
κανένα μαθητή αν έχει τίποτα κλεψιμαίικα προγραμματάκια
...
Εξετάζουμε την λύση Linux. Εκμεταλλευόμαστε ότι μηχάνημα
υπάρχει, καλύπτουμε όλα τα παραπάνω μαθήματα σε όποιο
επίπεδο θέλουμε, βάζουμε επιλεκτικά γραφικά σε όσα
αντέχουν, υποστηρίζουμε Internet για όσα και όποια παιδιά
θέλουμε μέσω απλής dial up συνδρομής. Δεν παρακαλούμε,
δεν κλέβουμε. Τα ίδια τα παιδιά έχουν μια ευκαιρία να
πειραματιστούν, να μάθουν κάτι ουσιαστικότερο. Η
διαχείριση των Η/Υ είναι απλούστερη, μια που δεν
αναγκάζονται οι καθηγητές να στήνουν ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ όλα τα PCs
που κάποιος μαθητής έσβησε ηθελημένα ή μη. Τα παιδιά που
σκοπός είναι να αποφοιτήσουν σαν power users των Η/Υ,
γνωρίζουν τις εναλλακτικές λύσεις, τις διάφορες
πλατφόρμες αποκτώντας σφαιρικότερη αντίληψη του χώρου της
Πληροφορικής και παύουν να θεωρούν πως Πληροφορική είναι
η αποκλειστική ενασχόληση με τον συνδετήρα του Word.
Φυσικά, μια τέτοια λύση, όσο ιδανική και να φαίνεται δεν
είναι άμεσα εφαρμόσιμη, μια που προϋποθέτει προσωπική
ενασχόληση των καθηγητών, αλλαγή πολλών μαθημάτων (προς
το ουσιαστικότερο), *ταλαιπωρία* τουλάχιστον στην αρχή,
για τους μαθητές, χρόνος για installations,
configurations κλπ. Συνεπώς η προσπάθεια αρχικά θα πρέπει
να επικεντρώνεται στην γνωριμία με το Linux, την
απενοχοποίησή του (από καθηγητές και μαθητές), στην χρήση
του σε τομείς που μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να καλυφθούν
καθόλου (λόγω αδυναμίας λοιπών λύσεων, εξοπλισμού) και
που δεν υπάρχει εναλλακτική λύση άλλου τύπου και, αν αυτό
είναι δυνατό, στην παρότρυνση των μαθητών να
πειραματιστούν σπίτι τους μεταξύ των ατελείωτων ωρών που
χάνουν με Lara, Quake (εγκατάσταση Quake Server στο
σχολείο έρχεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο)
Επόμενο Περιεχόμενα