Magaz, The Greek Linux Magazine
Magaz Logo

Επόμενο  Περιεχόμενα

1. Περιβάλλον συγγραφής του κώδικα

Σε αυτό το παράθυρο γράφουμε τον κώδικα και έχουμε όλες τις δυνατότητες που έχουν τα σύγχρονα περιβάλλοντα προγραμματισμού. Πχ. σημεία προσωρινής παύσης (breakpoints), εμφάνιση τιμών μεταβλητών κ.λ.π.
Αναλυτικά θα δούμε τις κυριώτερες επιλογές των μενού.

  • FileNew
    Επιλέγεται νέο αρχείο. Διαγράφεται ότι έχει παραμείνει στην μνήμη και διακόπτεται οποιαδήποτε λειτουργία. Τα δεδομένα δεν αποθηκεύονται έτσι πρέπει να έχει γίνει πριν αποθήκευση αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε πάλι το πρόγραμμα που μόλις είχαμε γράψει. Η επιλογή αυτή έχει μας δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσουμε 3 διαφορετικούς τύπους κώδικα.
    1. Απλό αρχείο χαρακτήρων (text file)
    2. Κανονικό πρόγραμμα BASIC (χωρίς την χρήση γραφικού περιβάλλοντος)
    3. Πρόγραμμα που χρησιμοποιεί γραφικό περιβάλλον (φόρμες, κουμπιά κ.λ.π.)
  • FileTextLoad
    Με αυτή την επιλογή μπορούμε να φορτώσουμε στο περιβάλλον αρχεία χαρακτήρων (text files) που μπορεί να μην είναι πρόγραμμα πχ. σημειώσεις. Στο περιβάλλον δεν υποστηρίζεται η εμφάνιση χαρακτήρων πάνω από το 128 όπου αν υπάρχουν τέτoιοι χαρακτήρες θα φαίνονται περίεργα. Επίσης στο αρχείο χαρακτήρων δεν πρέπει να υπάρχουν χαρακτήρες NULL. Βέβαια εδώ δημιουργείται το ερώτημα τι γινέται με τα Ελληνικα; Νομίζω όμως οτι μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτόν τον περιορισμό αν τα μηνύματα του προγράμματος δεν είναι μέσα στο ν κώδικα αλλά σε αρχείο όπου θα διαβάζεται από το πρόγραμμα. Αυτός ο τρόπος δίνει επίσης την δυνατότητα να έχουμε διαφορετικά αρχεία για κάθε γλώσσα και έτσι νομίζω ότι ο περιορισμός του περιβάλλοντος να μην δέχεται χαρακτήρες > 128 δεν είναι σπουδαίο πρόβλημα.
  • FileLoad
    Φορτώνεται στο περιβάλλον ένα πρόγραμμα που εχει αποθηκευθεί από πριν.
  • FileSave
    Αποθηκεύεται το τρέχον πρόγραμμα σε αρχείο.
  • FileMode
    Επιλέγεται ο τρόπος λειτουργίας του περιβάλλοντος. Text mode είναι για να μπορούμε να επεξεργαζόμαστε οποιοδήποτε κείμενο ενώ το Program Mode μας δίνει τις ευκολίες που χρειαζόμαστε για το γράψιμο προγραμμάτων
  • FileRename
    Το επιλέγουμε για να αλλάξουμε το όνομα του προγράμματος που έχουμε στην μνήμη.
  • FileQuit
    Δηλώνουμε ότι θέλουμε να εγκαταλείψουμε το περιβάλλον εργασίας και άν έχουμε κάνει μεταβολές στο πρόγραμμά μας το περιβάλλον μας ζητά επιβεβαίωση και φύλαξη των τελευταίων αλλαγών άν θέλουμε.
  • EditCut
    Διαγράφει καί αποθηκεύει σε προσωρική μνήμη (clipboard) το επιλεγμένο κείμενο.
  • EditGrab
    Αντιγράφει το επιλεγμένο κείμενο στην προσωρινή μνήμη (clipboard).
  • EditPaste
    Παρεμβάλλει στο τρέχον σημείο ότι είναι αποθηκευμένο στην μνήμη.
  • EditFind
    Αναζήτηση κειμένου στο πρόγραμμα
  • Edit__
    Αντικατάσταση κειμένου με άλλο
  • EditRead
    Ανάγνωση αρχείου στην προσωρινή μνήμη (clipboard).
  • EditWrite
    Εγγραφή σε αρχείο της προσωρινής μνήμης (clipboard).
  • EditAbandon
    Ακύρωση όλων των αλλαγών στην τρέχουσα ρουτίνα.
  • ViewFunction
    Εμφανίζεται παράθυρο με όλες τις ρουτίνες του προγράμματος και επιλέγεται η επιθυμητή.
  • ViewPriorFunction
    Εμφανίζεται η προηγούμενη ρουτίνα
  • ViewNewFunction
    Δημιουργούμε μια νέα ρουτίνα και καθορίζουμε το όνομά της, παραμέτρους κλπ.
  • ViewDeleteFunction
    Εμφανίζεται κατάλογος με όλες τις ρουτίνες και επιλέγουμε αυτήν πρός διαγραφή.
  • ViewRenameFunction
    Δίνεται η δυνατότητα αλλαγής ονόματος της τρέχουσας ρουτίνας. Με την εντολή αλλαγής όλες οι κλήσεις σε αυτή την ρουτίνα προσαρμόζονται ανάλογα.
  • ViewCloneFunction
    Αναπαράγεται ένα πιστό αντίγραφο κάποιας ρουτίνας.
  • ViewLoadFunction
    Φορτώνεται μια ρουτίνα από αρχείο και ενσωματώνεται στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα.
  • ViewSaveFunction
    Αποθηκεύεται μια ρουτίνα σε αρχείο για την μεταφορά της όπως είναι σε άλλο πρόγραμμα.
  • Options
    Επηρεάζεονται οι παράμετροι εμφάνισης του περιβάλλοντος και οι παράμετροι της μεταγλώττισης (Compile).
  • RunStart
    Εκτελείται το τρέχον πρόγραμμα
  • RunContinue
    Συνεχίζεται η εκτέλεση μετά από διακοπή της εκτέλεσης του προγράμματος.
  • RunPause
    Διακοπή της εκτέλεσης του προγράμματος για τον έλεγχο μεταβλητών ή κλήσεων ρουτινών.
  • RunKill
    Τερματισμός της λειτουργίας του προγράμματος και μηδενισμός μεταβλητών.
  • RunRecompile
    Γίνεται μεταγλώττιση του προγράμματος χωρίς να εκτελεστεί για το έλεγχο λαθών σύνταξης κλπ.
  • RunAssembly
    Γίνεται μεταγλώττιση του προγράμματος σε γλώσσα Assembly και αποθηκεύεται στον δίσκο με το επίθεμα .a
  • RunLibrary
    Γίνεται μεταγλώττιση του προγράμματος σε γλώσσα Assembly και αποθηκεύεται στον δίσκο με το επίθεμα .a για να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία βιβλιοθηκών ρουτινών.
  • DebugToggleBreakpoint
    Τοποθετείται/ακυρώνεται στην τρέχουσα γραμμή σημείο διακοπής εκτέλεσης (Breakpoint) για έλεγχο της ροής και τνω μεταβλητών του προγράμματος.
  • DebugClearBreakpoints
    Ακυρώνονται τα σημεία διακοπής (Breakpoints) σε όλο το πρόγραμμα.
  • DebugEraseBreakpoints
    Ακυρώνονται τα σημεία διακοπής (Breakpoints) στην τρέχουσα ρουτίνα.
  • DebugMemory
    Εμφανίζονται τα περιεχόμενα της μνήμης σε σημεία πού επιλέγετε.
  • DebugAssembly
    Εμφανίζεται η τρέχουσα γραμμή σε μορφή Assembly και μπορούμε να προχωράμε τις εντολές βήμα-βήμα.
  • DebugRegisters
    Εμφανίζονται τα περιεχόμενα των καταχωρητών (Registers) του επεξεργαστή.
  • Help
    Βοήθεια για την λειτουργία το περιβάλλοντος προγραμματισμού.

Επόμενο  Περιεχόμενα


Valid HTML 4.01!   Valid CSS!