|
Επόμενο Περιεχόμενα
Σε αυτό το παράθυρο γράφουμε τον κώδικα και έχουμε όλες
τις δυνατότητες που έχουν τα σύγχρονα περιβάλλοντα
προγραμματισμού. Πχ. σημεία προσωρινής παύσης
(breakpoints), εμφάνιση τιμών μεταβλητών κ.λ.π.
Αναλυτικά θα δούμε τις κυριώτερες επιλογές των μενού.
-
FileNew
Επιλέγεται νέο αρχείο. Διαγράφεται ότι έχει παραμείνει
στην μνήμη και διακόπτεται οποιαδήποτε λειτουργία. Τα
δεδομένα δεν αποθηκεύονται έτσι πρέπει να έχει γίνει
πριν αποθήκευση αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε πάλι το
πρόγραμμα που μόλις είχαμε γράψει. Η επιλογή αυτή έχει
μας δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσουμε 3
διαφορετικούς τύπους κώδικα.
-
Απλό αρχείο χαρακτήρων (text file)
-
Κανονικό πρόγραμμα BASIC (χωρίς την χρήση γραφικού
περιβάλλοντος)
-
Πρόγραμμα που χρησιμοποιεί γραφικό περιβάλλον
(φόρμες, κουμπιά κ.λ.π.)
-
FileTextLoad
Με αυτή την επιλογή μπορούμε να φορτώσουμε στο
περιβάλλον αρχεία χαρακτήρων (text files) που μπορεί να
μην είναι πρόγραμμα πχ. σημειώσεις. Στο περιβάλλον δεν
υποστηρίζεται η εμφάνιση χαρακτήρων πάνω από το 128
όπου αν υπάρχουν τέτoιοι χαρακτήρες θα φαίνονται
περίεργα. Επίσης στο αρχείο χαρακτήρων δεν πρέπει να
υπάρχουν χαρακτήρες NULL. Βέβαια εδώ δημιουργείται το
ερώτημα τι γινέται με τα Ελληνικα; Νομίζω όμως οτι
μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτόν τον περιορισμό αν τα
μηνύματα του προγράμματος δεν είναι μέσα στο ν κώδικα
αλλά σε αρχείο όπου θα διαβάζεται από το πρόγραμμα.
Αυτός ο τρόπος δίνει επίσης την δυνατότητα να έχουμε
διαφορετικά αρχεία για κάθε γλώσσα και έτσι νομίζω ότι
ο περιορισμός του περιβάλλοντος να μην δέχεται
χαρακτήρες > 128 δεν είναι σπουδαίο πρόβλημα.
-
FileLoad
Φορτώνεται στο περιβάλλον ένα πρόγραμμα που εχει
αποθηκευθεί από πριν.
-
FileSave
Αποθηκεύεται το τρέχον πρόγραμμα σε αρχείο.
-
FileMode
Επιλέγεται ο τρόπος λειτουργίας του περιβάλλοντος.
Text mode είναι για να μπορούμε να επεξεργαζόμαστε
οποιοδήποτε κείμενο ενώ το Program Mode μας δίνει τις
ευκολίες που χρειαζόμαστε για το γράψιμο προγραμμάτων
-
FileRename
Το επιλέγουμε για να αλλάξουμε το όνομα του
προγράμματος που έχουμε στην μνήμη.
-
FileQuit
Δηλώνουμε ότι θέλουμε να εγκαταλείψουμε το περιβάλλον
εργασίας και άν έχουμε κάνει μεταβολές στο πρόγραμμά
μας το περιβάλλον μας ζητά επιβεβαίωση και φύλαξη των
τελευταίων αλλαγών άν θέλουμε.
-
EditCut
Διαγράφει καί αποθηκεύει σε προσωρική μνήμη
(clipboard) το επιλεγμένο κείμενο.
-
EditGrab
Αντιγράφει το επιλεγμένο κείμενο στην προσωρινή μνήμη
(clipboard).
-
EditPaste
Παρεμβάλλει στο τρέχον σημείο ότι είναι αποθηκευμένο
στην μνήμη.
-
EditFind
Αναζήτηση κειμένου στο πρόγραμμα
-
Edit__
Αντικατάσταση κειμένου με άλλο
-
EditRead
Ανάγνωση αρχείου στην προσωρινή μνήμη (clipboard).
-
EditWrite
Εγγραφή σε αρχείο της προσωρινής μνήμης (clipboard).
-
EditAbandon
Ακύρωση όλων των αλλαγών στην τρέχουσα ρουτίνα.
-
ViewFunction
Εμφανίζεται παράθυρο με όλες τις ρουτίνες του
προγράμματος και επιλέγεται η επιθυμητή.
-
ViewPriorFunction
Εμφανίζεται η προηγούμενη ρουτίνα
-
ViewNewFunction
Δημιουργούμε μια νέα ρουτίνα και καθορίζουμε το όνομά
της, παραμέτρους κλπ.
-
ViewDeleteFunction
Εμφανίζεται κατάλογος με όλες τις ρουτίνες και
επιλέγουμε αυτήν πρός διαγραφή.
-
ViewRenameFunction
Δίνεται η δυνατότητα αλλαγής ονόματος της τρέχουσας
ρουτίνας. Με την εντολή αλλαγής όλες οι κλήσεις σε αυτή
την ρουτίνα προσαρμόζονται ανάλογα.
-
ViewCloneFunction
Αναπαράγεται ένα πιστό αντίγραφο κάποιας ρουτίνας.
-
ViewLoadFunction
Φορτώνεται μια ρουτίνα από αρχείο και ενσωματώνεται
στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα.
-
ViewSaveFunction
Αποθηκεύεται μια ρουτίνα σε αρχείο για την μεταφορά
της όπως είναι σε άλλο πρόγραμμα.
-
Options
Επηρεάζεονται οι παράμετροι εμφάνισης του
περιβάλλοντος και οι παράμετροι της μεταγλώττισης
(Compile).
-
RunStart
Εκτελείται το τρέχον πρόγραμμα
-
RunContinue
Συνεχίζεται η εκτέλεση μετά από διακοπή της εκτέλεσης
του προγράμματος.
-
RunPause
Διακοπή της εκτέλεσης του προγράμματος για τον έλεγχο
μεταβλητών ή κλήσεων ρουτινών.
-
RunKill
Τερματισμός της λειτουργίας του προγράμματος και
μηδενισμός μεταβλητών.
-
RunRecompile
Γίνεται μεταγλώττιση του προγράμματος χωρίς να
εκτελεστεί για το έλεγχο λαθών σύνταξης κλπ.
-
RunAssembly
Γίνεται μεταγλώττιση του προγράμματος σε γλώσσα
Assembly και αποθηκεύεται στον δίσκο με το επίθεμα .a
-
RunLibrary
Γίνεται μεταγλώττιση του προγράμματος σε γλώσσα
Assembly και αποθηκεύεται στον δίσκο με το επίθεμα .a
για να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία βιβλιοθηκών
ρουτινών.
-
DebugToggleBreakpoint
Τοποθετείται/ακυρώνεται στην τρέχουσα γραμμή σημείο
διακοπής εκτέλεσης (Breakpoint) για έλεγχο της ροής και
τνω μεταβλητών του προγράμματος.
-
DebugClearBreakpoints
Ακυρώνονται τα σημεία διακοπής (Breakpoints) σε όλο το
πρόγραμμα.
-
DebugEraseBreakpoints
Ακυρώνονται τα σημεία διακοπής (Breakpoints) στην
τρέχουσα ρουτίνα.
-
DebugMemory
Εμφανίζονται τα περιεχόμενα της μνήμης σε σημεία πού
επιλέγετε.
-
DebugAssembly
Εμφανίζεται η τρέχουσα γραμμή σε μορφή Assembly και
μπορούμε να προχωράμε τις εντολές βήμα-βήμα.
-
DebugRegisters
Εμφανίζονται τα περιεχόμενα των καταχωρητών
(Registers) του επεξεργαστή.
-
Help
Βοήθεια για την λειτουργία το περιβάλλοντος
προγραμματισμού.
Επόμενο Περιεχόμενα
|
|
|
|