Magaz, The Greek Linux Magazine
Magaz Logo

Επόμενο  Προηγούμενο  Περιεχόμενα

6. Γνωριμία με το περιβάλλον

Μην τα "χάσετε" από το μέγεθος της πληροφορίας που έχει η οθόνη.Δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε όλα αυτά στις πρώτες σας προσπάθειες.

Για αρχή μεγαλώστε το παράθυρο του Blender ώστε να πιάσει όλη την οθόνη.Αν χρησιμοποιείτε window manager που το υποστηρίζει (π.χ. Enlightenment, Windowmaker) αφαιρέστε την γραμμή τίτλου (titlebar) και τα περιγράμματα (borders) από το παράθυρο και ξανά μεγιστοποιήστε.

Αυτό που βλέπετε είναι η προκαθορισμένη (default :-) διάταξη των παραθύρων του Blender.Αυτή αποτελείται από 3 παράθυρα (frames/panels).Ένα μικρό στην πάνω μεριά ρυθμισμένο να δείχνει τα μενού, ένα μεγάλο στην μέση (3D view) ρυθμισμένο να δείχνει τον τρισδιάστατο κόσμο και ένα μεσαίου μεγέθους, στην κάτω μεριά σε ρόλο toolbar.Ο αριθμός των παραθύρων που βρίσκονται κάθε στιγμή στην οθόνη, η διάταξη τους πάνω σε αυτή,το μέγεθος τους καθώς και το περιεχόμενο τους είναι πλήρως παραμετροποιήσιμα. Αυτή η διάταξη είναι καλή για αρχή.

Πατήστε το 5 στο αριθμητικό πληκτρολόγιο (για perspective view) και κρατώντας πατημένο το μεσαίο πλήκτρο του ποντικιού(ή το ροδάκι) μετακινήστε το ποντίκι μέσα στο 3D view.Έτσι μετακινείστε (orbit) μέσα στο 3D view.
Υπάρχουν και 3 προκαθορισμένες (predefined) όψεις, τα πλήκτρα 7,1,3 του αριθμητικού πληκτρολογίου.

Το πλέγμα είναι ο ορίζοντας της σκηνής Η πυραμίδα είναι η κάμερα τής σκηνής(Για να δείτε οποιαδήποτε σκηνή τι βλέπει η κάμερα πατήστε το 0 (μηδέν) στο αριθμητικό πληκτρολόγιο) Ο στόχος είναι το σημείο που θα εμφανιστούν τα καινούρια αντικείμενα (Μετακινήστε τον κάνοντας αριστερό κλικ κάπου αλλού). Το μικρό τετράγωνο είναι ένα plane και είναι εάν απλό αντικείμενο.

Ξοδέψτε λίγο χρόνο και μετακινήστε το 3D παράθυρο προς όλες τις μεριές. Παρατηρήστε ότι παίζει μεγάλη σημασία ως προς την περιστροφή η θέση του ποντικιού (ΟΧΙ του στόχου) όταν ξεκινάτε το drag με το μεσαίο πλήκτρο. Αν χάσετε τον προσανατολισμό (μην γελάτε, συμβαίνει) πατήστε το 7 για να βρεθείτε στην πάνω όψη

Όταν βαρεθείτε, συνεχίστε στο θεωρητικό υπόβαθρο.

Επόμενο  Προηγούμενο  Περιεχόμενα


Valid HTML 4.01!   Valid CSS!